reklama

zbohom easy

O tom ako je ľahké byť easy a ako vám to easy osolí keď sa rozhodnete prestať byť easy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Po niekoľkoročnej opakovanej viazanosti v „Mobilnej“ spoločnosti v ružových farbách ktorá deklaruje „ľahkosť“ (Easy, T-mobile, Eurotel) som sa rozhodol prejsť na telefónovanie bez viazanosti s „bublinkami kyslíka“ (O2, Telefónica). Samozrejme som si potreboval nechať svoje pôvodné číslo, veď je to časť mojej osobnej identity .

Slečny v O2 boli veľmi milé, vraj sa to dá a je to easy, T-mobil si účtuje 500 korún ktoré mi ale O2 vráti v podobe kreditu, trvá to 5 dní, pokiaľ mi prestane fungovať T-mobil a začne fungovať O2, príde mi SMS-ka, vložím si tam novú SIM kartičku a som v pohode. Tak aj bolo. Aspoň tá prvá 5-dňová časť predpovede sa naplnila. V piatok mi prišla SMS-ka, ja som si do mobilu radostne vložil SIM kartičku a telefón mi sucho napísal: „Vložte správnu SIM kartu“.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hm. Ktorá to asi bude, tá správna. O2 mi teda ešte nenabehlo. Skúsil som vložiť pôvodnú Easy SIM kartu, tá už bola ale mŕtva. Tak a bol som v ryži.

O málo neskôr ma skúsenejší a poučenejší kolega v práci vyviedol z omylu: „O2 karta ti už funguje ale máš asi zablokovaný telefón.“ Aha. Vidíš na to som ani nepomyslel. A to je čo, nejaká nová služba verejnosti? Dozvedel som sa len to že odblokovať sa to dá a je to easy. Naplnila sa zas len tá prvá časť predikcie a síce že sa to dá. Easy nebolo. Regionálne pobočky T-mobilu totiž nemajú prístup ku kódom ktoré mi môžu zlomiť to zablokovanie. Prestával som tomu rozumieť. Mám si to predstaviť ako nejaký vysoký stupeň zakliatia ktoré je uvalené tak mocným čarodejom že len krajské pracovisko T-mobilu môže zlomiť tú kliatbu? Myslím že som nebol ďaleko od pravdy. Zašiel som do pokútnej predajne použitých telefónov s otázkou čo stým. Zmaľovaná slečna mi povedala že telefón dokážu odkliať, ale stojí to čarovných 500 korún. Prišlo mi to veľa, zaplatiť za niečo čo som si neobjednal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cez týždeň som v práci a tak som sa nedostal do „veľkého mesta“ do krajskej pobočky T-mobil. Celý týzdeň som teda nemohol telefón používať a až na ďalšiu sobotu sa mi podarilo navštíviť vyvolené pracovisko. Vystál som radu. Slečna za pultom mi konečne povedala že to vie spraviť. Tarifa je 3,95 eura. Aj tak mi to nedalo. Prečo mám platiť za zfunkčnenie veci ktorú som si zaplatil a je teda moja, keď mi ju znefunkčnil niekto iný, v tomto prípade mocný šaman z T-mobilu. Slečna odpovedala že nemám byť na ňu zlý, že ona ten poplatok nevymyslela, ale že ak chcem môžem podať námietku. „Tak chcete ten mobil odblokovať či nie?“ Hmm... Podávam námietku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Konečne mi odľahlo. Kliatba je zlomená, telefón odblokovaný. Vykúpil som sa z nevoľníckeho vzťahu s veľkým čarodejom z krajiny Easy. Budem si dávať pozor na regionálne pobočky, plné veselých posterov sľubujúcich nekonečné minúty s vašimi blížnymi, kde s vami uzavrú hociaké teraz extra výhodné zmluvy a uviažu vás na rôzne typy slučiek, ale nevedia prelomiť kód prekliatia zablokovaných telefónov. Pre spoločnosť T-mobile tu mám do hora vztýčený ukazovák a prostredník do V.

Už nie som Easy. A je mi ľahšie.

Peter Fuchs

Peter Fuchs

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

umiernený rebel Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu